SIKKERHET: DNB har av sikkerhetshensyn resatt BankID’en til kunder som har benyttet tjenester fra Skrill Ltd. Disse kundene må lage seg et nytt BankID-passord.

 

DNB har resatt BankID’en til kunder som har benyttet tjenester fra Skrill Ltd., et selskap som blant annet tilbyr overføring av penger til billettkjøp og gambling i utlandet. Kunder som har brukt vanlig BankID (ikke BankID på mobil) på dette nettstedet, må lage seg et nytt BankID-passord.

Skrill Ltd ber om noen opplysninger som kundene av sikkerhetshensyn ikke bør gi fra seg. Det er årsaken til at banken har funnet det nødvendig  å be kundene om å fornye BankID-passordet sitt. Dette gjelder kun kunder som har benyttet vanlig BankID –  ikke kunder som har benyttet BankID på mobil!

DNB-kunder som har benyttet seg av Skrill Ltd vil få informasjon via SMS om at banken har resatt det eksisterende BankID-passordet deres. Banken vil også sende dem et engangspassord som de kan bruke til å lage seg et nytt BankID-passord.

DNB har varslet Skrill og invitert til dialog om hvordan løse saken.

Banken opplyser om at det ikke er noe som indikerer at kunder er blitt svindlet eller utsatt for noe kriminelt.

Dersom kunder har spørsmål om dette, kan de ta kontakt med DNBs kundesenter på 915 04 800.

Les også