DNB vil fortsatt tilby banktjenester i butikker og postkontorer landet rundt selv om bankavtalen med NorgesGruppen opphører 1. juni.

Nordmenn er blant verdens mest digitale bankkunder. Ni av ti bruker nettbank, Vipps eller mobil til å gjøre daglige banktjenester.

-Det er likevel viktig for oss å opprettholde et godt landsdekkende tilbud for den gruppen som ikke gjør det. Derfor vil vi gjennom avtalen med Posten Norge fortsatt tilby banktjenester i alle landets postkontorer og mer enn 1.300 butikker gjennom «Post i butikk»-løsningen, opplyser personmarkedssjef i DNB, Trond Bentestuen.

-DNB beholder dermed det største tilbudet i markedet av kontanter og manuelle tjenester. I tillegg til at cirka 20 postkontorer og mer enn 1.300 «Post i butikk» tilbyr banktjenester, har vi flere enn 200 minibanker/automater samt brevgiro, som mange kunder fortsatt benytter, fremholder han.

I de vel 1100 av NorgesGruppens butikker som avvikler tilbudet vil det fortatt være mulig å ta ut ekstra kontanter ved kortbetaling, forutsatt at den enkelte butikk har kontanter. Det er altså først og fremst innskuddsmuligheten som forsvinner fra disse butikkene.

 

Disse tjenestene vil DNB-kunder fortsatt kunne få utført i over 1300 «Post i butikk» landet rundt:

  • Uttak inntil 25.000 kroner
  • Innskudd inntil 25.000 kroner
  • Giro utbetaling
  • Giro innbetaling
  • Saldo

Her kan du se hvor og i hvilke butikker du kan få utført de ovennevnte banktjenestene: dnb.no

 

Les også