ENKLERE: Flere nye funksjoner skal gjøre sparingen enda enklere fremover. Foto: Thomas Stefan Strzelecki

Visste du at du kan overføre penger mellom kontoene dine direkte i spareappen? Eller snakke med en spareekspert?

Kanskje har du stått i kø i butikken – og rett før det blir din tur, så blir du i tvil. Hvor mye var det du hadde på brukskontoen igjen?

Du rekker ikke logge inn i nettbanken før du skal betale, men vent! Du har Spare-appen og innlogging med finger-id.

Med ett tastetrykk og én finger-id-innlogging får du full oversikt over kontoene dine – og kan overføre mellom dem direkte i appen.

Dette er bare én av mange ting du kan bruke Spare til. Flere nye funksjoner er nå gjort tilgjengelig i appen.

Last ned Spare – helt gratis her

Nye funksjoner

HAR SPURT BRUKERNE: Caroline Rathem i DNB. Foto: Stig B. Fiksdal

– Vi ser at kundene er svært fornøyd med appen, men at de har ønsket seg en del forbedringer på eksisterende funksjonalitet. Flere av disse har vi nå løst, sier Caroline Rathem, leder for seksjonen Sparing i DNB.

Gjennom intervjuer, kundeundersøkelser og ringe-aktiviteter har DNB fått innspill fra brukere. Dette har dannet grunnlaget for flere forbedringer.

Nå kan du blant annet ringe kundesenteret direkte fra appen, med mulighet til å snakke med spesialiserte sparerådgivere.

Har du aksjesparekonto, har du nå fått bedre oversikt over både fondsandeler og skatteposisjon. Da blir det lettere å se hvor mye du kan ta ut fra fondene, før uttaket utløser skatt på gevinsten.

Sparemålene har fått en ny og oppdatert look. Om du ikke ønsker at alle kontoer skal vises i oversikten, kan du helt enkelt skjule disse.

Og endelig kan du sette opp sparemål uten å måtte velge måldato og sparebeløp.Impulssparing har i tillegg blitt lettere ved at du kan fylle inn valgfritt sparebeløp.

Les også: Én gruppe nordmenn vil bruke 38.268 kroner på årets ferie

Motiverende push-varsler

Alle kan trenge litt oppmuntring iblant. Derfor kan du nå få motiverende og hyggelige push-meldinger av oss direkte på mobilen din.

– Vi har gledet oss til å snakke enda mer med kundene våre, og nå har vi muligheten, sier Rathem.

I tillegg til at de valgfrie pushvarslene skal bidra til å gjøre sparingen enda enklere, vil DNB også kunne være relevante i kommunikasjonen mot kundene. DNB ivaretar selvfølgelig kundedataene på en forsvarlig måte etter gjeldende regelverk.

Fremover vil du få tilgang til flere nye funksjoner i appen.

– Vi har hatt en spennende reise så langt, og gleder oss til å ta ut enda mer spenstig funksjonalitet fremover – i samarbeid med kundene, sier Rathem.

Les også: 10 ting du kanskje ikke visste om aksjesparekonto

Sparer 150.000 kroner i året: – Jeg er ikke noen finansmann som har peiling på sparing

1 av 5 unge har ikke reiseforsikring

Les også