Vipps er i ferd med å bli allemannseie. Nå har én million nordmenn lastet ned appen, og aldri før har en betalingsapplikasjon spredd seg så fort i Norge.

Med 1.000.000 nedlastinger på fem måneder, kan man trygt si at Vipps har etablert seg i det norske markedet.

– Nordmenn har tatt i mot Vipps med åpne armer, og i snitt laster 6.500 nye brukere ned appen hver dag. Vi har truffet godt, og dette bekreftes med at 40 prosent av brukerne ikke er DNB-kunder. Vipps er rett og slett den foretrukne tjenesten for nordmenn generelt, sier Trond Bentestuen, leder for personmarked i DNB.

Info vipps

I høst har Vipps blir brukt til flere innsamlingsaksjoner, og store beløp har blitt vippset til Røde Kors under flyktningskrisen og til Regnskogsfondet under TV-aksjonen. Snart har én milliard blitt overført via appen.

– Brukerne har vist et fantastisk engasjement, og vi har fått gode tilbakemeldinger på at Vipps egner seg godt til innsamlinger, sier Bentestuen.

Tidligere i høst kåret Dinside Vipps til Norges beste mobilbetalingsapplikasjon, og noen uker etter kom den første store oppdateringen av Vipps. Da ble det blant annet mulig å be om penger og å logge inn med fingeravtrykk. Bentestuen vil ikke gå ut med konkrete oppdateringer som er i vente, men lover at banken stadig ser på nye bruksområder for appen.

– Vipps skal være lekende lett å bruke, og vi jobber kontinuerlig med å utvikle tjenesten så den gjør betalinger så enkel som mulig, avslutter Bentestuen.

Trond-Bentestuen_DNB_foto_O

Les også