Går du fortsatt til bankkontoret for å utføre banktjenester? Det kan godt hende det fins smartere måter å løse behovet på. Under finner du en oversikt som kan gjøre bankhverdagen din enklere og mer effektiv.

Dnb.no
Her kan du bli kunde og lese om alle tjenestene vi tilbyr, samt få gode råd – om alt fra sparing, pensjon, forsikring og lån. Her finner du også nyttige verktøy som låne- og sparekalkulator.

Nettbanken:
Bankkontor rett på skjermen. Her kan du gjøre overføringer mellom dine egne konti, betale regninger, og overføre til venner og kjente. Du kan gjøre hele lånesøknaden elektronisk og laste opp dokumenter direkte i nettbanken. Du kan også tegne pensjon- og spareavtaler og kjøpe forsikringsavtaler. Om du har noen spørsmål kan du chatte med oss hele døgnet om alt du måtte lure på. For å logge inn i nettbanken trenger du en kodebrikke eller BankID på mobil.

Mobilbank:
Bankkontoret rett i lomma. Ved hjelp av mobilbanken kan du gjøre akkurat de samme tjenestene som i nettbanken, rett fra lomma – og når du er på farten. I tillegg kan du sjekke saldoen og om du har ventende regninger uten å måtte logge inn ved hjelp av kodebrikke eller BankID på mobil.

Vipps:
Vipps er en app, og en helt ny måte å overføre penger på. Alt du trenger å gjøre er å laste ned appen, fylle inn din personlige informasjon og legge inn et betalingskort. Har du gjort det, kan du sende penger til venner og andre, kun ved å bruke telefonnummeret. Nå slipper du altså å taste inn kontonummeret hver gang du skal overføre penger.

Vipps46

SMS-tjenester:
Enkle banktjenester på mobilen. Du kan bruke SMS til å sjekke saldo, godkjenne eFaktura, overføre mellom egne konto og gjøre vennebetalinger opp til 500 kroner.

Kontofon:
Ved å ringe kontofonen kan du overføre penger og betale regninger bare ved å plukke opp telefonrøret.

Bank i butikk:
Bor du i nærheten av en dagligvarebutikk med bank i butikk? Her kan du ta ut og sette inn penger til det du trenger. Du kan også sjekke hvor mye penger du har på kontoene dine.

Post i Butikk:
Post i Butikk har blitt svært vanlig i en rekke dagligvarebutikker. Her kan du betale regninger, heve giro utbetalinger, ta ut og sette inn penger. Du kan også sjekke hvor mye penger du har på kontoene dine.

Telefon og chat:
Lurer du på noe? Vi har døgnåpen kundeservice, hvor du kan få svar på alt du måtte lure på. Om avdelingen du vil snakke med har gått hjem for dagen kan vi sende forespørselen videre til dem, så får du svar dagen etter.

Les også