IKKE SOM FORVENTET: – «Leiligheten» var et soverom med skittenbeige vegger, en liten uhygienisk kjøkkenkrok, en køyeseng og et dusjkabinett som en «alt i ett»-løsning, forteller Janicke i reisebloggen Let’s get lost. Illustrasjonsfoto: Shutterstock / NTB scanpix

Janicke lager reisebloggen Let’s get lost.

Mange reisebloggere har vært i de fleste av verdens kriker og kroker. De har tonnevis med erfaring, men alt går ikke på skinner for dem heller. Det kan komme både av uoppmerksomhet, trøtthet eller ren og skjær uflaks.

Janicke Hansen fra Bergen som står bak bloggen Let’s get lost, booket en AirBnB-leilighet i London sammen med en venninne for noen år tilbake.

– Leiligheten lå i Kensington, og ble beskrevet som en «split level penthouse studio». Bildene viste en moderne og romslig leilighet. Ved ankomst ble vi møtt av et helt annet syn. «Leiligheten» var et soverom med skittenbeige vegger, en liten uhygienisk kjøkkenkrok, en køyeseng og et dusjkabinett som en «alt i ett»-løsning. Gulvplass var stor mangelvare. Toalettet fantes en halv etasje ned, i korridoren utenfor, derav «split level».

Etter oppholdet skrev vi selvsagt en meget dårlig anmeldelser på plattformen

For å kompensere for skuffelsen, fant de ut at det eneste de kunne gjøre var å lage humor ut av det. De startet en Snapchat-serie, hvor de tok seerne med på en humoristisk omvisning.

– Vi klarte dermed å snu en litt kjip situasjon til det bedre. Etter oppholdet skrev vi selvsagt en meget dårlig anmeldelser på plattformen, og vi kontaktet også utleier for å uttrykke vår skuffelse.

Janickes lærepenge: Vi lærte både å ikke stole blindt på beskrivelser, og at å takle negative opplevelser med litt humor gjør situasjonen mye bedre. Fremdeles husker mange vår «split level penthouse studio»-opplevelse med en smil om munnen.

Les også