Alle de reserverte beløpene er slettet, og saldoer skal nå være riktige.

Flere kunder har dessverre de siste dagene opplevd at reserverte beløp på konto ikke har blitt slettet, og at de dermed har hatt mindre disponibelt på konto enn de skulle hatt.

– Vi beklager dypt det som har skjedd, og har jobbet på spreng for å løse problemet. Nå i ettermiddag har vi fjernet reservasjonene hos de siste kundene som fortsatt hadde feil saldo på konto, sier personmarkedsjef i DNB, Ingjerd Blekeli Spiten.

Undersøker årsaken

DNB overvåker fortsatt systemene våre nøye, slik vi alltid gjør etter en slik hendelse. Dette gjør vi både for å sjekke at ting fungerer som de skal, og for å rydde unna eventuelle bivirkninger.

En del av denne overvåkningen er å fange opp og rette manuelt de transaksjoner som eventuelt ikke er blitt korrigert automatisk.

– Nå skal vi gjøre en grundig analyse av årsakssammenhengen og sørge for at denne typen feil ikke oppstår igjen, sier Spiten.

 

Her kan du lese mer om feilen: DNB beklager feil med doble VISA-reservasjoner

Les også