DNB ODDA: Mandag 1. april åpner DNB rådgivningskontor her i Næringshagen på Smelteverkstomta i Odda. Foto: DNB

DNB gjenåpner bankkontor i Odda mandag 1. april. Odda-mannen Ole Pedersen blir kontorets eneste ansatte og dermed både banksjef og rådgiver.

Ole Pedersen ser frem til å jobbe i Odda igjen. Pedersen jobbet i DNB Odda fram til kontoret sammen med 56 andre DNB-kontorer ble avviklet våren 2016. Siden da har han pendlet frem og tilbake mellom Odda og DNBs bankkontor på Sotra, hvor han har jobbet de siste årene.

Det lille ekstra

Lave besøkstall i bankkontorene var hovedårsaken til at DNB i 2016 halverte antallet. Når banken nå snur og gjenåpner kontor i Odda så handler det om flere ting, sier Mareno Vevang, sjef for DNB Haugalandet og Sunnhordaland.

– Det handler først og fremst om at vi fortsatt har mange kunder i Odda og at disse av og til trenger det lille ekstra. I hverdagen ønsker de fortsatt å bruke banken via nett eller mobil. Men når det kommer til de større hendelsene i livet, slik som boligkjøp, skilsmisse eller oppgjør ved dødsfall, ønsker mange å snakke med oss ansikt til ansikt, og helst med noen som kjenner de lokale forholdene, forklarer Mareno.

Han tror derfor at kundene vil ønske Ole Pedersen velkommen når banken nå gjenåpner på Odda.

Ole gleder seg

Ole gleder seg stort til å kunne betjene kundene der ansikt til ansikt igjen.

Ole Pedersen blir både rådgiver og banksjef i DNB Odda. Foto: DNB

– Mange av DNBs kunder i Indre Hardanger har søkt kontakt med meg selv om jeg ikke har vært fysisk til stede. Flere av kundene har etterlyst min tilstedeværelse i Odda og omegn selv om jeg har betjent dem så godt jeg har kunnet via e-post og telefon, sier han.

– Men nå blir det altså andre boller. Kundene kan nå avtale tid med meg for å få rådgivning over bordet og en kaffekopp, fremholder han.

Ole beskriver med seks ord hvordan kundene på Odda fremover vil merke forskjell fra dagens fjernbetjening: Egen rådgiver. Tilgjengelig. Personlig kontakt. Trygghet.

Hvordan skal DNB med kun én ansatt klare å hevde seg i konkurransen fra de andre bankene der?

– Jeg kjenner lokalmarkedet og kundene og kan formidle hele DNBs spekter av produkter, tjenester og kompetanse. DNB er dessuten langt fremme på å tilby enkle selvbetjente løsninger. Kundene elsker nettbanken vår, og den nye mobilbanken blir stadig bedre. Ambisjonen er at den skal bli hele Norges bankportal. Vi har også konkurransedyktige priser og betingelser på alt fra lån til forsikring.

Du har pendlet til Sotra i tre år. Hvordan har det vært?

– Det har i grunnen gått greit, men optimalt har det ikke vært. Det er i Odda jeg har ektefellen, familien og omgangskretsen min. Min eldste sønn og familien hans er imidlertid bosatt på Sandsli utenfor Bergen. Derfor har jeg fått sett en del til barnebarnet mitt, så det har vært veldig kjekt i den tiden jeg har pendlet, sier han.

Mandag 1. april er Ole Pedersen på plass i DNBs nye lokale i Næringshagen på Smelteverkstomta på Odda.

 

 

 

Les også