NY MOBILBANK: Over to tusen DNB-ansatte har allerede testet en betaversjon av mobilbanken. Nå åpner banken opp for et begrenset antall kunder, før den slippes i markedet. Foto: DNB

Liker du å teste ut nye tjenester som fortsatt er under utvikling? Da ønsker vi å høre fra deg.

Over to tusen DNB-ansatte har allerede testet en betaversjon av mobilbanken. Nå åpner banken opp for et begrenset antall kunder, før den slippes i markedet.

Betaversjonen er nå tilgjengelig for DNB-kunder med smarttelefoner som støtter iOS. En versjon for Android er også nettopp sluppet.

Mobilbank under utvikling

En betaversjon betyr at den inneholder nye tjenester som testes ut, men som fortsatt ikke er helt ferdig.

Forretningsutvikler i DNB, Oscar Nordström, presiserer at betaversjonen er like trygg som den vanlige mobilbanken, men at tjenesten fortsatt er under utvikling og derfor kan være ustabil i perioder.

– Hele poenget med en betatest er at vi får flere tilbakemeldinger på funksjonalitet og brukeropplevelse, slik at appen blir enda bedre til lansering.

– Kundeinnsikt og tilbakemeldinger er helt avgjørende for at vi skal klare å levere en mobilbank som svarer opp de behovene som kundene våre har. Derfor velger vi å slippe mobilbanken til utvalgte kunder før den er helt ferdig. Vi ønsker at kundene skal hjelpe oss med å lage den beste mobilbanken, sier han.

Slik blir du betatester

Det åpnes opp for et begrenset antall kunder, så dersom du vil ha plass i første pulje av betatesten lønner det seg å gjennomføre stegene under så raskt som mulig.

Har du en telefon som støtter iOS, så kan du registrere deg. En betaversjon fra Android er nettopp kommet på plass.

For iPhone bruker banken testflight, som er Apple sitt testsystem.

1. Last ned testflight i App Store
2. Trykk på linken her

Etter du har gjennomført trinnene vil det bli gjort en oppdatering av dagens DNB-app på din mobiltelefon. Dagens mobilbank vil derfor erstattes med betaversjonen. Dersom du ønsker å få tilbake til den gamle, så må du avinstallere beta-versjonen og laste ned DNB-appen på nytt i App Store.

Har du registrert deg og har tilbakemeldinger?

Send oss en e-post med følgende informasjon:

  • Informasjon om telefonmerke
  • Rapportering og forklaring av feil, gjerne med skjermdump. *Merk at du ikke må sende skjermdumpen i åpen e-post hvis den inneholder sensitiv informasjon! Les mer om dette nedenfor
  • E-posten sendes til: mobilbank@dnb.no

*Innholdet i en vanlig e-post anses som like tilgjengelig for andre som teksten på et postkort. Vil du sende oss en skjermdump som inneholder sensitiv informasjon, sendt oss derfor en e-post om dette, så vil du få info om hvordan du kan sende den på en sikker måte. Du kan eventuelt redigere skjermdumpen/bildet, skjule det som er sensitivt, før du sender den med vanlig e-post.

 

Les også