25 prosent av den norske befolkningen under tretti år har tatovering, og en av fire angrer. Remove.no er redningen for mange.

– Vi utfyller og lærer av hverandre, samtidig som vi er fleksible og tilpasningsdyktige med det vi mener er den best tenkelige behandlingen for fjerning av tatoveringer, forteller Tore Rasmussen, om hvorfor han mener selskapet vil lykkes.

Tore er en av eierne i selskapet, og med seg på laget har han Henning Steen som daglig leder og Jon Langeland som medisinsk leder. Tore er seriegründer og foreleser på NMBU, hvor han har tatt en master i innovasjon og entreprenørskap. Henning har mange års erfaring som offiser i Forsvaret og Jon var blant de første i Skandinavia og Norge som tok i bruk laserbehandling i 1994. Med sin varierte bakgrunn, og solide medisinske kunnskap har de fått på plass et lovende selskap. Tore utdyper.

– Teamet har verdifull erfaring fra tidligere gründervirksomheter, med ekspertise på forskjellige områder. Vi har brukt metodikken Lean Startup og gjort de mest nødvendige anskaffelsene først. Det har vært mye dugnadsarbeid med maling, snekring osv. før vi har oppgradert i takt med inntektene.

tore_remove
Gründer av Remove.no, Tore Rasmussen

Selskapet har videre leaset det mest nødvendige utstyret av DNB, og forteller at det har vært meget nyttig for kontantstrømmen. Leasing kan ofte være en god løsning dersom en trenger kapitalintensive investeringer.

– Dersom man ikke har tilstrekkelig kapital til å kjøpe dyrt utstyr, kan leasing absolutt være å anbefale. Vi hentet inn leasingtilbud fra forskjellige aktører, og gikk for det tilbudet som totalt sett var best, forteller Tore.

Digitalt gode
Samspillet mellom gode nettsider og solid tilstedeværelse i sosiale medier er i følge Tore nøkkelen til deres gode vekst. Facebook er gjentakende når han skal fortelle om hvor de legger markedsføringspengene, og det er også her flesteparten av kundene kommer fra, forteller Tore entusiastisk.

– Facebook er den kanalen vi bruker mest penger på, da det er den mest kostnadseffektive måten å nå ut til nye kunder på. Vi kjører her flere forskjellige konkurranser, og knytter disse opp mot aktiviteter på nettsiden.

Remove.no jobber kontinuerlig med å snakke best mulig med kundene sine, og prøver og feiler en del. De anbefaler at uansett hva en gjør, så burde en prøve seg frem og måle resultatene av markedsføringen slik at man kan lære hva som fungerer best og spisse markedsføringen deretter. Tore forteller om hvordan ethvert bilde og innlegg er nøye testet, og tilpasset.

– Vi prøver å A/B-teste alt fra ordlyd og bilder, til elementer på landingssidene. Å måle konverteringsrate er veldig viktig for oss.

Tips til andre gründere
Det er mye å tenke på når en skal starte for seg selv, og Remove.no-gjengen trekker frem følgende tre ting som veldig viktige:

  1. Oppsøk gründermiljøer og delta på startup events for å bli kjent med likesinnede som kan hjelpe deg.
  2. Gjør grundige markedsundersøkelser for å validere dine antakelser før du starter opp.
  3. Vær forberedt på mye mer jobb enn du hadde trodd, langt utenfor din komfortsone.

 

Les også