TILBYR TRENINGSPROGRAM FOR ANSIKTET: Letsip er med sin Facial Fitness-pakke på vei inn på et nytt og spennende marked. – Jeg er spent på hvor langt de kan drive det, sier bedriftskundeansvarlig i DNB Ålesund, Thomas Skjong (t.v.), her sammen med Monica Mæland og Bjarte Høydal i Letsip.

– Begynn å trene ansiktet på samme måte som du trener resten av kroppen. Da vil du se resultater i løpet av få uker, oppfordrer sykehuslogoped og Letsip-gründer, Bjarte Høydal.

Det begynte med at logopeden ønsket å utvikle treningsprodukter for pasientene sine, nærmere bestemt for slagpasienter og andre med lammelser som gjør det vanskelig å snakke og spise uten å sikle. Produktene er godkjent av NAV og CE-sertifisert og har vært tilbudt denne målgruppen siden 2016.

Interessant også for andre markeder og målgrupper

Produktene og treningsopplegget viste seg imidlertid å være interessant også for andre markeder og målgrupper: Hudpleie, livsstil og trening.

FRA LETSIPS PRESENTASJON I BANKEN: Mens det var grått og trist ute ble det presentert spennende ting inne i DNBs lokaler i Ålesund. Foto: Marit E. Giske

Sammen med Monica Berstad Mæland, som har mange års erfaring innen salg og markedsføring, jobber han nå for å komme inn på de nye markedene.

Selv opplevde Mæland å bli støl i ansiktet da hun begynte å trene med produktene for første gang. Nå trener hun ansiktet regelmessig og vil anbefale at man starter med en intensiv periode over seks til åtte uker, to ganger syv minutter i løpet av en dag. Treningen kan skje alle steder. Mæland synes det er flott at også andre ser resultater av treningen.

I videoen nedenfor ser du produktene og hvordan du kan bruke dem til å trene ansiktet.

Mer spenst og glød

Mæland mener at salgspotensialet er stort.

– Bare i Norge er det 2.000 hudpleiesalonger og 700.000 kvinner mellom 35 og 55 år. Vi vet at stadig flere i denne aldersgruppen ønsker å minske rynkene som melder seg. Kirurgi, botox og annen innsprøyting i huden blir mer og mer vanlig. Det erfarer også Anne Berit Eide, som eier Oslo hudpleieklinikk. Eide har mer enn 30 års erfaring fra hudterapifaget og har utviklet klinikken sin til å bli en av landets ledende med mer enn 30 hudterapeuter og fagfolk.

Eide  hadde lenge vært på jakt etter et alternativ til kirurgi og botox da Mæland tok kontakt med henne angående Letsips Face fitness-program.

Etter selv å ha testet produktene, kom Eide med følgende uttalelse:

– Når du trener ansiktsmuskulaturen jevnlig skjer det samme som når du trener kroppen. Blod- og lymfesirkulasjonen økes. Oksygen og cellefornyelsen øker og utdrivelsen av slaggstoffer fremmes. Bruker du Face Fitness-programmet fra Letsip regelmessig, vil du merke at huden får mer spenst og glød. Fine linjer og rynker reduseres og ansiktskonturen løftes.

Bruker du Face Fitness-programmet fra Letsip regelmessig, vil du merke at huden får mer spenst og glød

Spennende samarbeid med Oslo hudpleieklinikk

Letsip og Oslo Hudpleieklinikk (OHK) har nå inngått et samarbeid.  I første omgang har de testet treningsmetoden på en gruppe personer. Resultatene ble målt med før- og etter-bilder og med en VISIA 3D maskin hos OHK.

– Resultatene ble gode. Det gjorde at testpersonene fikk en god opplevelse. Vi så tydelig at produktene og treningsprogrammet gir resultater. Med OHKs kompetanse, erfaring og kundemasse blir dette et spennende samarbeid. De har sett resultatene og tror på produktene og treningsprogrammet vårt, konstaterer Mæland fornøyd.

Forskning og dokumentasjon

I skrivende stund jobber Letsip også med å få igangsatt et større forskningsprosjekt. De har allerede gjennomført et forprosjekt sammen med SINTEF Ålesund med støtte fra Regionalt Forskingsfond. Her ble det påvist at musklene i ansiktet kan trenes og at resultatet måles digitalt.

– Slike rapporter er viktig for oss. De gjør at vi kan annonsere i dette markedet på en helt annen måte enn tidligere fordi vi kan vise til konkrete resultater. I forprosjektet var disse svært positive, opplyser Mæland.

Ingen konkurrenter

Hun peker på at Letsip per i dag ikke har konkurrenter. Produktene og treningsmetodene er nye på markedet.

– Det har faktisk vist seg å være en utfordring for oss. Fordi ingen tenker på at ansiktsmuskler kan og bør trenes. Ulike metoder for å stramme opp ansiktet har vært tilbudt og markedsført i årevis, men ikke noe for å trene muskler. Produktene som i dag tilbys for å stramme opp hud, er noe helt annet, konstaterer hun.

Les også