Brevio

FORENKLER REVISOR-BRANSJEN: Olav Harald Våge og Christian Elboth i Brevio har utviklet en plattform som digitaliserer de administrative oppgavene en revisor utfører. Foto: Ellen Dokk Holm

I 2017 lanserte Brevio sin plattform som digitaliserer administrative oppgaver i revisjonsbransjen. Via DNBs akseleratorprogram, DNB NXT Accelerator, fikk gründerne verdifull sparring fra DNB, slik at også bankene kan få maksimal nytteverdi av løsningen.

Mye av informasjonen en revisor trenger går med brevpost, men med Brevios løsning håndteres bestilling av revisjonsoppgaver enkelt, sikkert og ikke minst elektronisk.

– Vi har fått veldig mye positiv feedback på løsningen og brukerne våre har sansen for tjenesten, sier Olav Harald Våge, medgründer i Brevio.

FORNØYDE GRÜNDERE: – Vi har fått veldig mye positiv feedback på løsningen, sier Olav Harald Våge og Christian Elboth i Brevio. Foto: Ellen Dokk Holm

Samarbeid med DNB

Selv om Brevio sin løsning ble skapt med revisor og revisjonskunde for øye, oppdaget de kjapt at også bankene hadde behov for en forenklende løsning.

Brevio deltok på akseleratorprogrammet til DNB, DNB NXT Accelerator, våren 2018, og ble raskt satt i kontakt med relevante personer i DNB. En av disse var Gro Haugen.

Alt går mye raskere både for oss og revisorene

– Gro har en vært en kjempepådriver internt i DNB. Vi ble veldig imponert over hennes innsats, og har henne å takke for at revisor og bankkunde nå kan bestille og motta revisjonsoppgaver heldigitalt hos DNB via Brevio, sier Våge.

revisor-bransjen
GODT SAMARBEID: Gro Haugen hjalp Olav Harald Våge og Christian Elboth til å videreutviklet løsningen til Brevio. Foto: Ellen Dokk Holm

Brevio er vinn-vinn for revisor og bank

Gro Haugen er ansvarlig for flere driftsoppgaver i DNB og så raskt nytteverdien av det Brevio utviklet. Hun forteller at banken slipper kostnadene med portoutgifter, informasjonen kommer raskt frem og man slipper postbank og postfordeling hos revisorene.

– Jeg så at Brevios løsning kunne effektivisere vår drift og gjøre kundeopplevelsen bedre. Det er så mye bedre og alt går mye raskere både for oss og revisorene. All informasjon som vi er lovpålagt å rapportere til revisorer og som vi før sendte med brev, går nå elektronisk. Dette er vinn-vinn for både revisorene og oss som bank, sier Gro Haugen, avdelingsleder i Accounts & Cash Management Services.

SÅ NYTTEVERDIEN: Gro Haugen, avdelingsleder i Accounts & Cash Management Services i DNB, så raskt at Brevios løsning kunne effektivisere driften i DNB. Foto: Ellen Dokk Holm

Ser etter lovende tech- og fintechstartups

Denne våren gjennomføres et nytt program og søknadsfristen er 1. februar.

– Vi ser etter de mest lovende tech- og fintechstartupene i Norge til å delta på vårt tredje akseleratorprogram. Vi samarbeider med StartupLab Oslo og søknadsfristen er 1. februar, sier Fredrik Abel, som er ansvarlig for programmet hos DNB.

Her kan du søke på programmet

revisor-bransjen
SØKER STARTUPS: Fredrik Abel i DNB ser etter tech- og fintechstartups som vil søke på DNBs akseleratorprogram. Foto: Monika Kjendalen

Utvikler løsningen videre

Brevio forteller at de i løpet av våren kommer med et bank-API, som skal gjøre det enda lettere for bankene å standardisere sin svarprosess.

– Løsningen vår er skalerbar på tvers av landegrenser, men vi har et ønske om å få høyest mulig utbredelse i Norge før vi markedsfører løsningen i utlandet, sier Christian Elboth, medgründer av Brevio.

Live-chat med brukerne

Brevio er datadrevet i alt de gjør. De gjør raske produktendringer basert på reell tilbakemelding og bruk.

– Vi har valgt å ha en live-chat mot brukerne. Det er utrolig gøy å snakke med dem som bruker løsningen, vi får direkte feedback, de kan stille spørsmål og få øyeblikkelig svar. Både revisor og bankkunder setter veldig stor pris på det, sier Elboth.

Les også